Ja nepajautāsi, tad atbilde vienmēr būs – nē. Šajā sadaļā esam apkopojuši dažus jautājumus, kurus saņemam no klientiem, studentiem un draugiem.
Cik maksā video izveide?
Šis ir viens no pirmajiem jautājumiem, kad notiek sarunas par kāda video darba uzsākšanu. Skaidrojot video izveidošanas izmaksas mums patīk tās salīdzināt ar mājas būvniecības izmaksām – ir ļoti daudz mainīgo faktoru. Māju var būvēt no dažādiem materiāliem, ar vienu vai vairākiem stāviem, kā arī māju var uzbūvēt mēneša vai vairāku gadu laikā. Līdzīga analoģija ir arī ar stundu tarifiem. Lai gan ir atsevišķi projekti, kur tik tiešām ir fiksētas stundu likmes, tomēr, pieturoties pie iepriekš minētās analoģijas, celtnieks, kurš māju var uzbūvēt mēneša laikā visticamāk, ka būs dārgāks par to celtnieku, kurš strādā lēnāk un ilgāk.
Latvijas video nozarē cenas svārstās ļoti plašā diapazonā – no ļoti zemām līdz ļoti augstām. Ļoti zemas izmaksas, visticamāk, nozīmēs zemāku darbu kvalitāti, bet ļoti dārgas izmaksas ne vienmēr ir attaisnojamas, jo ir jāņem vērā “value based pricing” jeb vērtībā balstītas cenas princips. Vai ir saprātīgi tērēt simtiem vai tūkstošiem eiro par video, bet nesasniegt vēlamo mērķi? Šis ir viens no aspektiem, pie kā domājam, lai klientam piedāvātu pēc iespējas labāku risinājumu katrai situācijai, ņemot vērā arī projekta specifiku, īstermiņa-ilgtermiņa vērtību un tā jēgu.
Jebkurš nozares profesionālis precīzu video darba cenu var noteikt tikai pēc tam, kad ir iepazinies ar projekta ideju, darbu plānu, mērojamiem attālumiem, iesaistāmiem cilvēkiem, kā arī citiem resursiem, kas projekta gaitā būs jāiegādājas, piemēram, mūzika. Jebkura summa, kas tiek pateikta nezinot šos aspektus, ir šāviens tumsā jeb laimīgs minējums.
Vispareizākais veids, kā noteikt video cenu ir vienkārši sazināties un to izrunāt. Mūsu gadījumā esam ļoti atvērti, esam savas jomas profesionāļi un ievērojam konfidencialitāti. Gaidīsim no Jums ziņu!
Vai mājaslapā apskatāmi visi darbi, ko esat veidojuši?
Noteikti nē, jo kopš 2014. gada, kad tika dibināts “Audiovisual” ir veidoti tūkstošiem dažādu darbu. Mūsu praksē ir arī daudz darbu, ko klienti izmanto tikai iekšējai lietošanai vai piedāvā to kā maksas saturu kādā lietotnē. Mūsu mērķis šajā lapā nav radīt mūsu darbu datubāzi, bet ļaut nedaudz ieskatīties mūsu darba stilā, rokrakstā, pieejā. Mēs arī fotografējam, maketējam, ierakstām audio reklāmas, bet tomēr mūsu sirds pieder audiovizuālajai komunikācijai.
Cik video labojumi pienākas klientam?
Redzot starptautisko un vietējo video producēšanas uzņēmumu piedāvājumus, tad visbiežāk cenā tiek iekļautas 2-3 labojumu reizes. Mēs piekopjam praksi, ka nosūtot pirmo gatavā video versiju, aicinām klientu apskatīt un analizēt vietas un lietas, kas ir, viņuprāt, labojamas. Visbiežāk klienti vēlas pamainīt fona mūziku, precizēt vārda/uzvārda titru titulus, samainīt kādus kadrus vietām utml. Kamēr kļūdu labojumi nesāk mainīt pieteikto darbu, piemēram, būtiski mainās video saturs, ir pieprasījums veikt papildu filmēšanas vai vizuālo grafiku veidošanas darbus, tikmēr uzlabojumus parasti veicam par projekta sākotnējo summu.
Kas ir “Audiovisual”?
Uzņēmuma nosaukums ir ļoti vienkāršs un nepārprotams. Nosaukums ir angļu valodā un to izrunā /ˌɔːdiəʊˈvɪʒuəl/, kas nozīmē – “audiovizuāls” – tāds, kam ir skaņa un attēls. Nosaukums ir angļu valodā, jo jau no dibināšanas pirmssākumiem esam sadarbojušies ar dažādām organizācijām un uzņēmumiem ārpus Latvijas robežām.